Searching...

Get This

Tuesday, February 4, 2014
5:21 PM 0

Kali ke-3 Gagal Halang Lelaki Mahu Mati Awal



Miri: “Sudah dua kali dia cuba membunuh diri, namun kami dapat menghalangnya tetapi semalam kami gagal,” kata Mary Jau, 31, anak kepada seorang lelaki warga emas yang ditemui tergantung dalam bilik tidurnya di di Taman Ceria Permyjaya di sini, semalam.
Mangsa, Jau Jok, 61, berbangsa Kayan ditemui tergantung menggunakan tali nilon yang diikat pada jeriji tingkap oleh menantu lelakinya sebaik membuka pintu bilik jam 10.30 pagi. 
Difahamkan, warga emas terbabit mempunyai masalah mental selain menghidap kencing manis sejak beberapa tahun lalu dan dikatakan bersikap pelik termasuk sering memberitahu mahu mati awal sejak kebelakangan ini. 

Mary berkata, dia hanya menyedari kejadian itu sebaik suaminya, Francis Ngo, 33, menjerit memberitahu bapanya menggantung diri sebelum bergegas membuat pemeriksaan.

“Terkejut selain seolah-olah tidak percaya dengan apa dilihat, saya memanggil bapa beberapa kali, namun tiada tindak balas,” katanya.

Katanya, ketika kejadian dia berehat dalam bilik dan tidak mengesyaki apa-apa walaupun menyedari bapanya belum keluar dari bilik kerana menyangkakan dia masih tidur. 

“Bapa memang mempunyai masalah mental dan menunjukkan sikap pelik sejak kebelakangan ini apabila sering bercakap seorang diri dan ada kalanya memberitahu ada seseorang mahu membunuhnya. 

“Kelmarin, dia memberitahu tidak sihat dan mahu mati awal, tetapi seperti biasanya kami cuba menenangkannya,” katanya. 

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Miri Superintendan Stanley Jonathon Ringgit mengesahkan kejadian itu. 

Katanya, mayat mangsa dibawa ke Hospital Miri untuk dibedah siasat dan kes berkenaan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.


sumber: Sarawak news

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...