Searching...

Get This

Tuesday, February 4, 2014
5:12 PM 0

‘Biar Anak Mati Dulu’

Johor Bahru: “Saya sudah tua serta uzur, tapi saya berdoa mudah-mudahan Allah panjangkan umur saya dan jika boleh, biarlah anak saya yang mati dulu.”
Itu harapan warga emas dikenali sebagai Samsiah, 75, dari Tampoi, di sini yang berdepan pelbagai kesukaran menjaga dua anak lelaki orang kelainan upaya (OKU).
Samsiah berkata, dia bukan mahukan dua anaknya yang berusia 29 dan 55 tahun itu mati cepat, tapi bimbang tiada orang yang menjaga mereka apabila dia meninggal dunia kelak.

“Saya amat menyayangi mereka serta tidak mahu mereka hidup menderita dan terbiar apabila saya sudah tiada. Kini, walaupun serba kekurangan, kami tidak sanggup berpisah dan akan terus menghadapi ujian Allah SWT ini bersama-sama,” katanya.
Foto
SAMSIAH bersama dua anaknya yang tidak mampu menguruskan diri.

Samsiah berkata, nasib ketiga-tiga mereka umpama sudah jatuh ditimpa tangga kerana tidak lama selepas kehilangan ketua keluarga tiga tahun lalu, dia berdepan masalah kesihatan menyebabkan dia tidak mampu berjalan.

sumber: hmetro

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...