Searching...

Get This

Wednesday, March 12, 2014
7:40 AM 1

Ibu Dan Anak Nekad Hendak Berkahwin

Seorang wanita, 40 tahun di Zimbabwe dan sekaligus seorang ibu menetapkan akan menikahi anaknya sendiri dan ia mengatakan bahawa mereka pasangan sangat salingmencintai satu sama lain.

Dan sekarang mereka ingin membuat hubungan mereka ke peringkat seterusnya dan berkahwin memandangkan ibu, Betty Mbereko kini hamil enam bulan dan mengharapkan anak anaknya yaitu anak lelakinya sebagai Bapak anak mereka.

Betty, 40, telah menjanda selama 12 tahun dan telah tinggal dengan anak lelakinya Farai Mbereko, yang kini berusia 23-tahun.

Dia menegaskan bahawa dia sedang hamil enam bulan dan bahawa ia telah memutuskan lebih baik untuk "berkahwin" dengan anaknya kerana dia tidak ingin menikahi saudara muda suaminya, yang  mahukannya.

Betty menjelaskan di mahkamah desa perselingkuhannya dengan anaknya telah bermula tiga tahun sebelumnya.

Dia mengatakan telah menghabiskan banyak wang menghantar Farai ke sekolah setelah kematian suaminya, dia merasa punya hak untuk anaknya dan tidak ada wanita lain yang berhak untuk itu.

"Dengar, aku berusaha sendiri untuk menghantar anak saya ke sekolah dan tidak ada yang membantu saya. Sekarang anda melihat bahawa anak saya sedang bekerja dan anda menuduh saya melakukan sesuatu yang salah.

"Biarkan aku menikmati produk keringat saya," katanya kepada dewan mahkamah desa.

Farai mengatakan dia lebih dari bersedia untuk menikahi ibunya dan akan membayar mas kawin ayahnya yang belum dibayar kepada datuk-neneknya.

"Saya tahu ayah saya meninggal sebelum dia selesai membayar mas kahwin dan saya bersedia untuk membayarnya," katanya. "Lebih baik untuk menyiarkan apa yang terjadi kerana orang perlu tahu bahawa Akulah yang membuat ibu saya hamil.

Hakim mahkamah Desa, Nathan Muputirwa berkata: "Kita tidak boleh membiarkan perkara ini berlaku di kampung kami, Ini memang petanda buruk. Di masa lalu mereka harus dibunuh, tetapi hari ini kita tidak boleh melakukannya kerana kita ada undang-undang."

Ia memperingatkan mereka untuk segera memutuskan perkahwinan mereka atau meninggalkan kampung. Mereka memilih yang terakhir dan sejak itu mereka telah meninggalkan desa ke tempat lain yang dirahsiakan.

1 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...