Searching...

Get This

Thursday, February 13, 2014
9:07 PM 0

Kisah tiga isteri bergaji besar dipukul dan ditumbuk suami


Kisah tiga isteri bergaji besar dipukul dan ditumbuk suami - Kes penderaan kaum wanita yang bergelar isteri memang sinonim dengan negara Malaysia. Pengorbanan mereka menanggung perbelanjaan dan menjaga anak dilupakan suami begitu sahaja sehingga berlaku kes penderaan seksual melampau.

Kisah yang sama kini sedang dialami oleh tiga wanita bergaji besar yang berkahwin dengan lelaki lebih rendah taraf dan gaji daripada mereka. Meskipun pada awal perkahwinan mereka nampak bahagia namun keadaan berubah apabila suami masing-masing mula berlaku ganas dan kaki pukul.

Mangsa pertama mahu dikenali sebagai Ayu, 30 yang bekerja sebagai pengurus syarikat swasta, 30, berkata, dia berkahwin dengan suaminya yang bekerja sebagai juruteknik pada 2008 atas dasar suka sama suka.

Bagaimanapun, katanya, selepas hampir empat tahun hidup bersama pelbagai masalah timbul kerana suami yang gajinya lebih rendah, hanya tahu menghabiskan wang dan langsung tidak menyumbang dalam nafkah zahir.

"Saya sedar gaji dia tak banyak dan saya juga tak kisah jika banyak urusan tanggungan keluar menjadi tanggungjawab saya, tapi siapa yang boleh tahan jika hampir semua duit gaji saya dia ambil."

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...