Searching...

Get This

Thursday, November 27, 2014
7:43 PM 0

INILAH AKIBATNYA JIKA WANITA TIDAK MEMAKAI " PAKAIAN DALAM " KETIKA TIDUR


INILAH AKIBATNYA JIKA WANITA TIDAK MEMAKAI " PAKAIAN DALAM KETIKA TIDUR

tajuk memang gempak , tapi sebenarnya bacaan ini lebih kepada pasangan yang telah mendirikan masjid atau berkahwin dengan sahnya mengikut syarak ataupun sahnya perkahwinan sesebuah agama itu sendiri .

Namun realitinya, kebanyakkan wanita yang telah bersuami tahu akibatnya. Jika ini tidak berlaku pada wanita itu, itu kena tanya sang suami nya. Jadi apakah yang berlaku? hehe , yang pastinya rezeki anak itulah nikmat sebuah keluarga . Haipp , untuk yang sudah sah sahaja yer !

BERIKAT BERKAITAN :

Anak , anugerah allah yang tidak ternilai . Jadi jom tambah umat nabi yang baik-baik ..


Namun , disebalik cerita ini ada kebenarannya dimana jika memakai " bra " atau baju dalam boleh meningkatkan tahap risiko payudara " breast cancer " . Tapi betul kah andaian yang selama ini menjadi dilema wanita-wanita ?

Menurut Dr. Febriansyah, seorang Doktor Pakar Sakit Puan di RSIA Kemang Medical Care, Kemang, Jakarta Selatan. tiada masalah untuk wanita mengenakan bra ketika tidur.

“Dengan syarat, bra yang dipakai adalah jenis tidak berdawai kerana bra seperti itu membuatkan payudara tertekan. Akibatnya, aliran darah tidak lancar sekali gus mempengaruhi kesihatan payudara,” jelas Dr. Febriansyah.
Untuk lelaki pula , teori yang tersebar mengatakan apabila seorang lelaki memakai celana ketika tidur boleh meningkatkan risiko " mandul " adalah tidak benar dan tidak munasabah .

Untuk kedua-dua kes ini , disarankan tidak memakai kerana jika berlaku tekanan ke atas abdomen ini dengan tekanan yang tinggi dan boleh mendatangkan sakit sebenarnya menghalang pengaliran darah dengan lancar .

Selain itu juga , disarankan agar lelaki dan perempuan memakai pakaian yang longgar dan menyerap peluh , hal ini kerana ketika tidur tubuh manusia akan berpeluh tanpa disedari .- infohub

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...