Searching...

Get This

Friday, November 15, 2013
2:42 PM 1

Pelik!!.Bayi Bertukar Menjadi Seekor Buaya? (11 Foto)

Kisah-kisah seperti lagenda yang membabitkan tentang jelmaan haiwan ada yang menganggap ia sekadar satu cerita dongeng. Kali ini kami mahu berkongsi dengan anda tentang satu cerita yang dipercayai kisah benar. Di mana ia berlaku, tiada sebarang maklumat yang diterima. Terpulang juga pada kita sama ada mahu mempercayai atau sebaliknya. Kisah ini merupakan seorang bayi yang telah bertukar menjadi seekorbuaya. Apa yang peliknya, buaya ini mempunyai sifat seperti seorang manusia. Ia mahu mandi, menonton televisyen dan sebagainya. Jom layan gambar di bawah ini
buaya1
Difahamkan, dia tidak suka muka atau kepalanya dipegang. Kecuali, ahli keluarganya sahaja.
Aku nak bercerita pasal pengorbanan seorang ibu. Kisah ini benar, tetapi terserah samada nak letakkan kepercayaan atau tidak. Aku ambil kisah ini daripada seorang teman di Twitter. Begini kisahnya.
Ada seorang ni ada kembarnya dan kembarnya lelaki, manakala dia ini seorang perempuan. Kembar sepasang kiranya masa dalam kandungan ibunya, dan apabila tiba hari nak melahirkan , biasalah dulu-dulukan lahirkan bayi di rumah saja. Tetapi bayinya tiada dan kemudian kelihatannya bidan itu seperti dimasuki sesuatu. Dia seolah olah di rasuk lalu berkata ‘dia akan datang sebagai anakmu dalam masa 3 hari lagi’. Kemudian keadaan bidan itu tidak diketahui, mungkin pengsan selepas itu. Keadaan ibunya pula? Wallahu’alam.
Si kembar bertanya di mana kembarnya seorang lagi? Semua orang ingat gugur sebab darah
keluar banyak sangat ketika itu. Tiga hari kemudian , wanita itu selamat melahirkan seorang lagi bayi lelaki yang disangkakan gugur itu, tertapi ternyata tidak. Alhamdulillah, bayi lelaki itu dilahirkan sempurna sifatnya seperti manusia biasa. Memang manusia pun.
buaya2
buaya3
Seperti yang di janji kan oleh “sesuatu” (yang memasuki tubuh bidan) itu. Hari ke-3, si ibu terkejut melihat seekor anak buaya bersebelahan bayi lelakinya. (Nama kembar dia tak tanya la pulak) Kemudian buaya ini diberi nama Nur Hasanah. Binti ? (Tak tanya bapa dia, hehe) Anak buaya itu dijaga rapi, ditatang bagai minyak yang penuh. Bagaimana dia menjaga si bayi lelaki, seperti itu jugalah layanan yang diberi pada si anak gadisnya (buaya) itu. Hinggalah sekarang, dia berusia 21 tahun. Tapi sekarang, dah lain.Dia hanya makan seminggu dua kali, dan makanannya adalah seeokor ayam yang ditahlil. Ya, ditahlil. Pastikan ayam itu wajib ditahlilkan terlebih dahulu baru dia akan makan. Jika tidak, dia takkan makan dan akan mengamuk. Dia buang air besar/kecil setahun sekali. Wahh senang nak jaga lah ya ! Untunglah.
Kalau dia ingin katakan sesuatu, misalnya, tukarkan cadar, nak makan, nak tonton televisyen atau apa saja, dia akan goyangkan badannya dan jika tiada yang mengerti hasratnya, dia akan masuk ke dalam badan, kemudian setelah hasratnya tertunai, kembalilah dia ke dalam jasad buaya semula. Hairan bukan? Dia masih mempunyai naluri manusia. Tukar cadar? Yaa, dia tidur atas katil. Tonton televisyen? Yaa, dia gemar menonton kata ibunya. Kembarnya? Jalani kehidupan seperti biasa.
buaya4
buaya5
Inilah tempat mandinya.
buaya6
Si ibu membetulkan bantalnya. Dia menggoyangkan tubuhnya, menandakan dia tidak nampak televisyen.
Kini, dia (buaya) itu dijadikan pameran kerana keanehannya dan difahamkan keluarganya mempunyai keturnan Pahlawan Buaya. Kemudian, dia merupakan generasi terakhir. Terserah mahu percaya atau tidak. Allah itu Maha segalanya. Nampak tak, walaupun ibunya mungkin menerima serpihan mulut jahat, tetapi si ibu masih setia menjaga.
buaya7
buaya8
buaya9
buaya11
buaya10
sumber: perempuaningatan.blogspot.com

1 comments:

  1. Perincian maklumat cerita ini..
    Nama bapaknya adalah M.Aini dan isterinya bernama Asmah..dahulu mereka tinggal di desa Sukujaya Kampung Bayung Lencir di daerah Musi Banyuasin di negeri Sumatera Barat..Pertemuan kami pada hari itu adalah untuk melihat adakah benar apa yang telah diceritakan oleh kawan2 kami kepada kami..

    Hasanah dilahirkan pada 6 Jun 1991, dalam calendar Islam 25 Safar 1410 H pada hari Ahad jam 12.01 pagi waktu Sumatera Barat di kampung yang telah ana catatkan di atas . Waktu Malaysia adalah pada pukul 1.00 pagi..Di Sumatera lewat 1 jam tau..
    riawayat hidup Hasanah adalah bermula dengan orang yang membantu kelahiran Hasanah yg juga merupakan bidan di situ. Keadaan sewaktu hndak melahirkan mmg sgt menyakitkan tetapi hasilnya hanya keluar darah sahaja..Bidan yg menyambut Hasanah kaget kerana bayi itu hilang dlm sekelip mata.. Bapanya memberitahu Hasanah diambil oleh bunian dan akn balik x lama lg..

    Pada mlm tersebut, ibunya bermimpi bahawa Hasanah dtg hanya untuk menyampaikan khabar yg dia sihat2 sahaja.. Dia akan pulang tp dgn bntuk atau rupa yg lain..selang tiga hari kemudian,kembarnya seorang lelaki dilahirkan dan namanya ana xtaula sbb xtanyer hehehe asif ye..mngikut cerita bapanya, mereka mmg ada keturunan kembar binatang semasa kelahiran.jadi kami hanya mngangguk saja la…

    Mmp hasanah dtg dgn berpakaian sopan dan berjilbab..ibunya bertanya bila mau pulang, Hasanah hanya menjawab dia akn pulang tp bkn dlm bentuk manusia. Disebabkan 2 la,ada papan tertulis dilarang menyentuh mukanya kerana dikatakan Hasanah berpakaian jilbab..Hasanah akn makan peha aym sja dan die akn berpuasa 40 jumaat..sebelum kedatangan Hasanah dlm bntuk buaya,die sudah menjadi ular yg melingkar di bantal ibunya dan ghaib. Dan akhirnya die btukar menjadi buaya tp persoalannya,mcne buaya 2 dtg ke rumah keluarga ??

    kami pon xtau sbb xtnyer jgk hehehe..antum pkir la sndri ye..skg Hasanah menetap di Saba’ jauhnya perjalanan selama 1 jam 30 mnit.. antara kesaktian yg dikatakan oleh bapanya adalah Hasanah ini boleh menghilangkan sakit2 dan demam budak2 kecil..kdg2 Hasanah akan merasuk ke dlm bdn seseorang tuk meminta sesuatu..Hasanah akn mengalirkan air mata pabila mendengar org mengatakan die seekor buaya..dan boleh tersenyum..

    Tuk maklumat antum,kulit Hasanah x sperti kulit buaya yg len sbbnyer kulitnya sngt lmbut dan xde kasar2 tau..mgkin Hasanah perempuan jd kulit die pon lmbut la..tp mmg lmbut sgt kulit die..ms bapanya angkat tuk diletakkan di ats katil,kami berdoa jgk agr Hasanah x dtg kt kami tp meleset..

    hasanah trus pegi ke bantal dan duk2 saja..bapanya ckp Hasanah x prnah marah tp hanya sekali die mrh disebabkan keadaan terlalu bsing..erm agk melucukan jgk Hasanah bley bergerak ke blik ibunya tuk tdo..oh sblum terlupa tmpat Hasanah di luar kwsn blik supaya org ramai ramai boleh melihatnya tnpa masuk ke ruang kamarnya..

    Jadi ini adalah kuasa Allah,kita wajib percaya kepada bnda2 ghaib kerana itulah nk tentukan tahap keimanan kita kepada Rabbul Jalil..Wallahualam

    ReplyDelete

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...