Searching...

Get This

Wednesday, June 4, 2014
9:14 PM 0

[VEDIO Dan Gambar]: Kejam!! Pengasuh Mendera Bayi 11 Bulan.

Ibu bapa ini telah memasang kamera CCTV untuk memerhatikan kanak-kanak itu semasa dibawah jagaan pengasuh.

Lihat Vedio disini


  • child-abuse-caretaker-maid-nanny
Gambar rakaman cctv yang menunjukkan pembantu rumah itu mematikan cahaya dan kemudian membuang bayi ke beg kacang dan kemudian melambung bayi ini di atas katil. Koresponden DNA
Pune: Working parents these days have a lot to worry about. And after this shocking incident, you don't just need to protect kids from strangers outside, but also from those you let indoors. This techie couple hired a motherly governess for their 11-month-old child, as both worked night shifts. Little did they know that this mother of four and grandmother of two had anger management issues and violent tendencies.
The 11-month-old boy Hemishkumar alias Happy, is still in trauma after being allegedly physical beat repeatedly by his care-taker for last two days. The incident had came to light, after the parent reviewed the CCTV cameras instaled in in their house via their mobile phone.
Ibu bapa yang bekerja sepanjang  masa pasti bimbang dengan kejadian seperti ini. Dan selepas kejadian yang mengejutkan ini, anda bukan sahaja perlu untuk melindungi kanak-kanak dari orang yang tidak dikenali di luar, tetapi juga daripada mereka yang anda pertanggungjawabkan untuk menjaga anak anda semasa ketiadaan anda di rumah.
Ini pasangan techie mengupah seorang pengasuh anak mereka yang berusia 11-bulan, kerana ibu bapa ini bekerja syif malam. Sedikit yang mereka tahu tentang pengasuh ini ialah mempunyai empat anak dan mempunyai isu-isu pengurusan kemarahan dan kecenderungan ganas. 
Budak berusia 11 bulan ini, Hemishkumar alias Happy, masih dalam trauma selepas dalam jagaan pengasuh selama dua hari lepas. Kejadian itu telah diketahui selepas ibu bapa melihat kamera CCTV yang dipasang di dalam rumah mereka melalui telefon mudah alih mereka.
Pengasuh cuba mematikan lampu  CCTV supaya tidak dapat  menangkap tindakannya.
Happy's parents, T Vasanta (31) and T Navinkumar (31), from Garandeur society in Ambegoan approached the Dattawadi police station on May 8 to file a complaint against Baby Laxman Patole (42), a resident of Ramtekdi, Hadapsar. Patole's was referred by Plus Solution Placements Services Nursing bureau. Until Tuesday evening, the police has filed an accordance report, and are yet to finalise whether the act must be treated as cognisable offence or non-cognisable one. The lady was arrested on Tuesday evening and has been booked under the section 23 of the Juvenile Justice Board.
T Vasanta berkata, "Pada 8 Mei, kira-kira 4:30 kami sampai rumah dan melihat rakaman kamera CCTV. Kami melihat bahawa malam sebelumnya, anak saya telah diangkat seperti mainan dan membuang di beg kacang berulang-ulang kali. Patole telah cuba menutup semua lampu di dalam bilik, kerana dia menganggap bahawa kamera CCTV itu tidak akan dapat melihat dia melakukan perbuatan itu. Malah dalam kad itu, kami melihat beliau menampar anak saya dan memukul dia kepalanya. Ia sangat menyakitkan hati saya. Walaupun saya dalam kemarahan, saya cuba untuk tenang  dan saya maklumkan kepada saudara-mara saya dan polis. "
Pengasuh membuang bayi berulang kali pada beg kacang
Dia meneruskan, "Kami telah memasang kamera CCTV di rumah kami, untuk mengawasi tindakan pada pengasuh kami. Pada mulanya biro memberi kami seorang warga emas, dan untuk memerhatikan bagaimana dia menjaga anak saya sepanjang ketiadaan saya. Melihat rakaman pada telefon mudah alih saya, saya mendapati bahawa dia cuba untuk memindahkan anak saya semasa tidur dengan menggunakan kaki. "
Bapa  Navinkumar berkata, "Kami telah membayar Rs12500 kepada dia, dan isteri saya telah memberikan kepadanya jadual waktu makan dan berapa kali dia menukar lampin anak kami. Dalam kehadiran kami, dia berkelakuan baik. Tetapi pada 7 Mei, ketika kami meninggalkan rumah untuk bekerja,  dan meninggalkan anak kami dalam jagaan pengasuh. Sekitar 8 malam, isteri saya memutuskan untuk memeriksa keadaan anak kami. Tetapi dia mendapati semua bilik gelap, dan kanak-kanak itu menangis. Beliau segera menghubungi pengasuh, tetapi pengasuh itu memberitahu kanak-kanak itu sedang tidur. "
Beliau menambah, "Kami sampai rumah dan memeriksa rakaman kamera CCTV di bilik kami. Kami juga melihat rakaman 6 Mei. Anak saya sedang berulang kali dipukul oleh wanita. Pengasuh menendang anak saya, menampar dia, dan juga dikasari." Doktor yang memeriksa kanak-kanak itu di hospital Sassoon umum mendakwa bahawa kanak-kanak menjalani pelbagai ujian seperti CT-scan, sonografi dan ujian-ujian lain. Kanak-kanak mempunyai tanda merah-biru di tangan dan lebam di atas kepalanya.


pengasuh membuang bayi ke katil.

Anuradha Sahasrabuddhe, pengasas Dnyana Devi Childline berkata, "Terdapat isu-isu serius dengan pusat jagaan bayi berjalan di bandar dan penjaga. Salah seorang daripada mereka mempunyai lesen yang sepatutnya, atau latihan untuk menjaga kanak-kanak. Ini bukan kejadian pertama di mana kanak-kanak mempunyai telah dikasari oleh penjaga, kesalahan itu yang tidak dilaporkan.

Peguam kanan Nandu Phadke berkata, "Akta ini adalah berbahaya dan tidak berperikemanusiaan. Kes-kes seperti perlu dianggap sebagai kesalahan cognsible oleh pihak polis." 

Pengurus Rajesh Gokawane Penempatan Penyelesaian Plus Perkhidmatan biro Kejururawatan berkata, "Patole adalah wanita yang baik, dia telah memberikan perkhidmatan sebagai jururawat kepada saudara-mara kami. Pasangan itu memerlukan seseorang segera, dan mereka secara peribadi mengambil keputusan merekrut dia. Sebelum kita memberikan kelulusan . dia bukan sakit jiwa, tetapi apabila kita berinteraksi dengan dia dia mendakwa dia tidak berbuat apa-apa dengan sengaja. "

berhati-hati dengan pengasuh yang anda ambil untuk menjaga anak anda..

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...