Searching...

Get This

Tuesday, April 15, 2014
11:35 PM 1

Perbuatan Kejam!! Sebarkan!!

Penyu di sekitar Pulau Bum Bum Sabah dibunuh, mungkin untuk dimakan...
Semasa dalam perjalanan balik dr pejabat ke rumah tadi, kelihatan beberapa ekor penyu terapung selepas (dibunuh)dengan kejam oleh manusia sekitar Pulau Bum-Bum & Kulapuan...bagaimana nak elakkan perkara ini berlaku? apakah undang-undang yang patut dilaksanakan? (6 photos)

   Perbuatan seperti ini sangat kejam. Sudah tentu manusia yang melakukan perbuatan ini. Dimanakah akal fikiran manusia yang melakukan  ini. Akibat daripada ketamakan wang ringgit mereka sanggup lakukan apa saja demi wang dan kesenangan diri sendiri..

  Perkara ini tidak seharusnya dibiarkan begitu saja, kerana ini akan terus berleluasa dan mengakibatkan haiwan ini akan semakin pupus..Diharap perbuatan manusia seperti ini akan ketahui pihak berkuasa yang berkenaan. 

  Lihat gambar pembunuhan dibawah:















Manusia sekarang ini kian ramai menjejaki langkah setan dan haiwan yang tak berdosa mereka potong kaki seolah anjing itu bukan ciptaan Allah. Bagaimana kalau kita potong kaki manusia yang memotong kaki anjing berkenaan?

Saya semakin tidak mengerti...ada manusia di sekitar saya pernah memotong ekor anjing dan potong kucing sekitar 20 tahun lalu dan kesannya manusia itu jadi gila dan sasau yang barangkali ketolahan kesan berbuat jahat...

....anjing termasuk babi jangan sekali kita seksa kala ianya juga ciptaan Allah yang harus kita lindungi.

Saya yakin  perbuatan orang ini akan dapat balasan daripada Allah.

1 comments:

  1. kamu bilang:anjing termasuk babi jangan sekali kita seksa kala ianya juga ciptaan Allah yang harus kita lindungi.

    ya sangat setuju,manusia tidak boleh seksa binatang.
    banyak manusia lebih kejam dari binatang.

    ReplyDelete

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...