Searching...

Get This

Wednesday, April 16, 2014
6:31 AM 0

Anak Mati Kerana Kerana Internet

Seoul: Polis Korea Selatan semalam menahan seorang lelaki yang didakwa membiarkan bayi lelakinya mati kebuluran selepas dia menghabiskan masanya di kafe Internet.
Kes itu dijangka menyemarakkan lagi perdebatan yang berterusan mengenai ketagihan bermain permainan atas talian di negara itu.

Polis berkata, Chung, 22 ditahan semalam selepas mayat reput milik bayi berusia dua tahun itu dijumpai di dalam plastik sampah berdekatan bandar Daegu, tenggara negara itu.
Kes itu mendapat liputan meluas media apabila stesen televisyen menyiarkan rakaman CCTV menunjukkan Chung di dalam lif di apartmennya, membetulkan rambut dengan sebelah tangan depan cermin, sambil sebelah tangan lagi memegang plastik sampah disyaki mengandungi mayat anaknya.

Hujung Februari lalu, isteri Chung mula bekerja di sebuah kilang yang jauh dari bandar Seoul dan meninggalkan anaknya dalam jagaan suaminya, penganggur, dan mempunyai rekod jenayah, kata polis.

Dia menghabiskan masa bermain permainan Internet dan hanya pulang ke rumah selepas dua hingga tiga hari untuk memberi anaknya makan. - Agensi

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...