Searching...

Get This

Wednesday, February 26, 2014
7:44 PM 0

Mana Pergi Rasa Malu???

malu
Mana perginya perasaan malu?Itulah ungkapan yang boleh TPK katakan kepada pasangan remaja ini. Jika dilihat dari gambar di atas mungkin pembaca sekalian boleh menjangkakan aktiviti apa yang sedang dilakukan dan pastinya tanggapan negatif yang akan difikirkan.
Pandangan TPK hampir sama dengan pembaca sekalian. TPK mendapat maklum bahawa remaja ini bergambar di dalam bilik mandi yang mana mereka sedang bercuti di cherating. Di mana TPK mendapat gambar ini???
TPK mendapat gambar ini dari sebuah blog yang popular dan ianya dipaparkan di ‘muka buku’ remaja tersebut. Tanpa rasa malu remaja ini dengan bangganya menunjukkan gambar mereka bermesra.
Mungkin berlaku sabotaj kepada akaun ‘muka buku’ remaja ini. Mungkin juga remaja ini dikhianati oleh sesorang yang mencemburinya. Walauapapun remaja ini sepatutnya tidak berkelakuan demikian. Maruah diri dan keluarga perlu dijaga.
TPK harap remaja ini sedar dan cuba untuk muhasabah diri bagi menilai kembali diri sendiri. Belum terlewat untuk kembali ke pangkal jalan.
Sebuah akaun facebook dipercayai milik seorang remaja perempuan telah memaparkan beberapa keping gambar yang agak kurang enak jika dilihat. Akaun tersebut menggunakan nama Fatihah Hakema.
Tidak dapat dipastikan sama ada itu adalah akaun palsu ataupun sengaja dibina untuk ‘mengenakan’ remaja tersebut. Ini kerana, foto-foto yang terdapat di dalam akaun tersebut hanyalah foto ketika beliau bersama teman wanitanya bercuti di Cherating.
‘Display picture’ untuk profile nya agak melampau apabila memaparkan gambar beliau dan teman lelakinya berbogel sambil berpelukan di dalam pancuran. Namun begitu, terdapat beberapa keping gambar beliau masih bertudung dan berpakaian sempurna.
Ini adalah status terakhir beliau yang ditulis pada 10 Oktober yang lepas:
Fateha
Kalau benar ini adalah akaun beliau, amat malanglah remaja melayu sekarang. Masalah ini bertambah parah apabila berjauhan dengan ibu bapa. Tetapi jika ini adalah penganiayaan, maka wajarlah tindakan sepatutnya di ambil.
f
f1
f2
f3

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...