Searching...

Get This

Tuesday, November 26, 2013
9:09 AM 0

VEDIO: Kali ke-16 sangkut

Putrajaya: Tindakan seorang lelaki warga India berusia 30-an berlagak selamba ketika melalui pemeriksaan kastam di Balai Ketibaan, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), dekat sini, gagal mengaburi mata pihak berkuasa apabila ditahan selepas dua bagasi dibawanya mengandungi dadah jenis Methamphetamine dengan berat kasar 44.95 kilogram (kg) bernilai RM8.54 juta.
Malah, lelaki terbabit yang sudah 15 kali masuk ke negara ini hanya memasukkan semua dadah berkenaan ke dalam beg plastik hitam dan dibungkus dengan inai rambut sebelum diletakkan ke dalam bagasi berwarna merah kononnya bagi mengelakkan bahan terlarang itu dikesan mesin pengimbas. 
Ketua Pengarah Kastam Datuk Seri Khazali Ahmad berkata, lelaki terbabit ditahan Rabu lalu di Terminal Utama KLIA oleh sepasukan pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JDKM) KLIA, yang curiga dengan imej diimbas. 

“Lelaki itu baru tiba dari Chennai, India dengan penerbangan Malaysia Airlines (MAS) pada jam 7.30 pagi. Pemeriksaan dibuat ke atas suspek dan bagasi menemui dadah jenis Methamphetamine seberat 44.96 kg dan ia rampasan terbesar JDKM KLIA setakat ini.
Foto
PENGUASA kastam menunjukkan dadah yang disorok dalam bungkusan pewarna rambut.

“Siasatan awal mendapati, suspek yang juga penjual barangan elektrik di India sudah 15 kali keluar masuk ke negara ini dan hanya tinggal untuk tempoh dua atau tiga hari sahaja,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Kastam, di sini, semalam.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya. 



0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...