Searching...

Get This

Wednesday, November 20, 2013
7:33 AM 0

Tinggal nota selepas bakar!

Melaka: “Saya yang menyapu sampah perasan ada seorang individu berpakaian gelap berjalan kaki dalam keadaan mencurigakan di sekitar kawasan bangunan itu.
“Tidak lama kemudian, saya terkejut melihat sebuah kereta terbakar dan segera memaklumkannya kepada pengawal keselamatan bertugas memadamkan kebakaran menggunakan alat pemadam api,” kata penyelia subkontrak pembersihan yang juga saksi kejadian, Muhammad Ikmal Djapar, 23. 
Suasana di Pusat Transformasi Bandar (UTC) di Jalan Hang Tuah di sini, gempar apabila sebuah kenderaan milik Yayasan Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI) yang diparkir dibakar seorang individu menggunakan petrol, malam kelmarin. 

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam itu, lebih mengejutkan apabila sekeping nota ugutan turut ditinggalkan di cermin depan sebuah kenderaan bersebelahan yang memaklumkan kononnya terdapat bom di dalam bangunan sembilan tingkat terbabit.
Foto
CHUAH (kanan) bersama pegawai memeriksa kereta yang terbakar.

Difahamkan, pengawal keselamatan segera bertindak memadamkan kebakaran kereta Proton Inspira berkenaan menggunakan alat pemadam api dan berjaya mengelak api merebak ke dua lagi kenderaan bersebelahan iaitu pacuan empat roda Isuzu D-MAX dan Honda Civic.

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...