Searching...

Get This

Friday, September 20, 2013
5:17 AM 0

40 Tahun baru ditemui Enam mayat dalam dua kenderaan lama dari dasar sebuah tasik,





Oklahoma: Enam mayat ditemui dalam dua kenderaan lama dari dasar sebuah tasik, semalam.

Penemuan itu pula berlaku secara tidak sengaja apabila polis menguji peralatan sonar baru mereka. 
Penemuan di Tasik Foss dekat Elk City itu dipercayai dapat menyelesaikan kes kehilangan beberapa individu yang berlaku lebih 40 tahun lalu.

Dua kenderaan yang ditemui ialah kereta Chevrolet keluaran 1950-an dan Camaro keluaran 1969.
Foto
DUA kereta yang ditarik keluar dari dasar Tasik Foss.

Di dalam Camaro itu polis menemui tiga set rangka dipercayai remaja tempatan yang hilang selepas keluar memandu pada 1970.

Di dalam Chevrolet pula, terdapat tiga lagi mayat iaitu lelaki berusia 69 tahun dan dua rakannya yang hilang pada akhir 1950-an atau awal 1960-an.

Pihak berkuasa belum mengenal pasti mayat secara rasmi, tetapi akhbar tempatan sudah mendapat kaitan jelas antara Camaro dan remaja yang hilang berkenaan.

Mereka masih menunggu keluarga mangsa yang terbabit mendedahkan nama mereka.

Jimmy Allen Williams 16, Thomas Michael Rios, 18, dan Leah Gail Johnson, 18, hilang pada 20 November 1970 selepas menaiki Camero milik Williams.

Walaubagaimanapun, selepas 40 tahun, mereka masih disenaraikan sebagai orang yang hilang selepas dipercayai lesap ketika menuju ke perlawanan bola sepak dekat Elk City.

Hingga penemuan berita ini, mereka masih dimasukkan dalam senarai orang hilang. Terakhir mereka dilaporkan menuju ke lokasi pertandingan bola sepak di Elk City , namun dugaan lain juga muncul, mereka boleh jadi memburu di sekitar Foss Lake.

” Ternyata mereka ada di dasar tasik selama 40 tahun. Benar -benar tak terduga ,” kata Sheriff Custer County , Bruce Peoples kepada radio kwey.

Ia percaya, 3 jasad yang tinggal tulang adalah remaja yang hilang di masa lalu.

Sementara, juru cakap Oklahoma Highway Patrol, Betsy Randolph, berkata pasukan penyelam berada di Foss Lake, melakukan latihan dengan alat sonar , ketika mencari kenderaan itu minggu lalu.

“Ketika menarik kereta keluar dari air , mereka mendapati tulang di dalam kereta pertama, ” katanya.

Ketika mengangkat kereta kedua dari dasar tasik, juga terlihat tulang manusia. Penyelam dihantar ke dalam air , menyiasat sekitarnya, dan mencari tengkorak.

Kini, tulang belulang itu dihantar ke pejabat pemeriksaan perubatan yang diharapkan akan menggunakan DNA dari keluarga untuk memastikan identiti mangsa.

Sementara, seorang perempuan tempatan, Kim Carmichael , teman pemilik kereta Camaro , Jimmy Williams yang masa itu berusia 16 tahun mengaku terkejut dengan penemuan itu . ” Aku ingat dengan jelas , betapa hancurnya perasaan orang -orang ketika itu ,” kata dia. ” Kami tinggal di bandar kecil … Tak pernah sebelumnya terjadi hal seperti ini di Sayre . “

Ketika kejadian , ayah Kim adalah petugas keselamatan di Beckham County , yang dekat dengan lokasi hilangnya ketiga remaja. Ayahnya meninggal pada 2003 lalu.

“Ayahku berkata tak ada petunjuk. Mereka hilang begitu saja.”

Oklahoma Highway Patrol berharap, penemuan mereka boleh memberi petunjuk pada para keluarga yang pernah kehilangan ahli keluarga mereka beberapa dekad lalu. Menyelesaikan misteri lama yang belum diselesaikan
 - Agensi

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...